کد مطلب:277056 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:142

نتیجه بررسیها
از مجموع روایات و بررسیهائی كه در ضمن پنج بخش در این كتاب به عمل آمده این نتایج بدست می آید.

1- پیش از ظهور مبارك حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مردی در سرزمین مشرق، از ایران اسلامی دست به انقلاب می زند و علیه بیدادگران قیام می كند كه: سید، و هاشمی، و قرشی، و از دودمان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت و از نسل سیدالشهداء (حسین بن علی علیهماالسلام) و همنام با یكی از پیغمبران بزرگ الهی است.

این مرد وارسته، شخصیت گرانقدری است كه بدون هیچگونه ترس و واهمه در محیط رعب و وحشت و استبداد فریاد وااسلاماه سر می دهد و مردم را به طرف حق دعوت می كند و در روزگاری كه دستگاههای دولتی وقت محیط اسلامی ایران را با تبلیغات زهرآگین خود علیه اسلام مسموم كرده اند بیاری اسلام می شتابند و با فریادهای پی در پی و سخنان دلنواز خود ابرهای تیره ی تبلیغات مسموم را كنار می زند و



[ صفحه 546]



سرانجام بر اثر مقاومت و پایمردی، چهره ی زشت و كریه بیدادگران زمان خود را به مردم معرفی می كند و بر همه ی آنها پیروز می شود.

2- این سید بزرگوار، به منظور اینكه مسلمانان در بند و آزادیخواهان ستم كشیده را از چنگال استبداد سیاه رهانیده و از تغییر قوانین الهی و سنت رسول الله جلوگیری به عمل آورد، در كمال قدرت و شهامت مردانه وارد میدان می شود و منطقش این است كه: ای مسلمانان بفریاد اسلام برسید (یا آل احمد اجیبو الملهوف). [1] .

3-او مرد مبارز شكست ناپذیری است كه از جنگ و مبارزه ی با دشمن واهمه ندارد بلكه برعكس، جهاد در راه خدا را دوست می دارد و لذا با قامتی افراشته و استوار قد علم می كند و در برابر ابرقدرتها مردانه می ایستد و همه ی دشمنان اسلام را به وحشت می اندازد.

4- سردمداران كفر جهانی برای در هم كوبیدن انقلابش حكام خود فروخته ی بغداد را كه در رأس آنان (افلق یهودی) قرار دارد، به جنگ با او وادار می كنند، و حزب بعث افلقی عراق، تمام قوای ارتشی و نظامی و نیروهای به اصطلاح ملی همه را یكجا برای مقابله ی با آن سید بزرگوار اعزام می دارد ولی پس از مدتی شكست می خورد. [2] .

5- متجاوزان پس از شكستهای پی در پی و رانده شدن از خاك ایران با كمك كفر جهانی و ایادی استعمار و دست نشاندگان آنها در منطقه، پیشنهاد صلح و سازش می دهند، ولی دیگر مردم ایران نمی پذیرند و زیر بار ذلت نمی روند. [3] .

6- مدتی پس از انقلاب كه زمان آن در روایات مشخص نشده است سید دیگری كه در دست راست او (خال) و یا در كتف راستش، علامتی دیده می شود بریاست می رسد و زمام قدرت را در كشور به دست می گیرد كه فرمانده سپاه او به حسب ظاهر و آنچه از اخبار استفاده می شود سیدی بعنوان (شعیب بن صالح است) كه البته به حسب روایات گمنام است و شناخته نمی شود، و شعیب كسی است كه شكست قطعی لشكریان سفیانی به دست اوست. [4] .



[ صفحه 547]



7- در وقت جنگ علاوه بر قوای ارتشی و نظامی و انتظامی و سپاه، تمام مردم ایران نیز (بجز تعداد معدودی مخالف) این سادات را حمایت می كنند، و بطور دسته جمعی دشمن را شكست می دهند، و سپاهیان پیوسته به پیش می روند تا به كوفه برسند و در آنجا نیز با لشكریان (سفیانی) می جنگند و آنها را تار و مار می سازند، و زنان و دخترانی كه درنجف اشرف به اسارت لشكریان سفیانی درآمده اند نجات می دهند، و پس از شش سال جنگ و مبارزه (كه در برخی از روایات به این مدت تصریح شده) كوفه را محل استقرار و پایگاه نظامی نیروهای مسلح خویش قرار می دهند و در انتظار فرج می مانند تا مهدی علیه السلام ظاهر شده و با او بیعت كنند.

8- مدتی پس از ورود به كوفه و ماندن در آنجا خبر مسرت بخش ظهور مبارك حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به آنها می رسد و آنها از همان كوفه بیعت خود را برای حضرت مهدی علیه السلام می فرستند، و مراتب تسلیم و فرمانبرداری خویش را نسبت به آن حضرت اعلام می دارند.

9- در وقت تشریف فرمائی حضرت حجة بن الحسن العسكری صلوات الله و سلامه علیه و علی آبائه الطاهرین بطرف سرزمین شام، در فتح بیت المقدس با سایر نیروهای رزمنده ی اسلام، به كمك حضرت ولی عصر (عج) می شتابند و در زمره ی یاران صدیق و جان نثاران حضرتش در زیر لواء پیروزش با دشمن سرسخت اسلام (یهود) پیكار می كنند و بیت المقدس را از زیر تلسط یهود و چنگال خونین (كشور غیر قانونی اسرائیل غاصب) بیرون می آورند.

10- پس از ورود حضرت به عراق، و تشریف فرمائی آن جناب به شهر تاریخی كوفه، و نخستین سخنرانی كه اشك شوق در چشمان حاضرین می دود و به صورتها و گونه ها جریان می یابد و دلها از دیدن چهره ی نورانی و تابنده ی آن حضرت به طپش افتاده و ضربان قلبها چندین برابر گردیده و از كثرت جمعیت و همهمه ی مردم، كسی نمی داند كه آن حضرت چه می گوید، سیدحسنی و یا سیدحسینی كه ظاهرا همان سیدخراسانی موعود روایات است با تمام اتباع و یاران و سربازان و ارتشیان و سپاهیان و فرماندهان با حضرت بیعت می كنند، و بعد از آن سراسر دنیا از لوث وجود كافران و منافقان و ستمكاران، بوسیله ی قیام شورانگیز حجت خداوند پاك خواهد شد، و مردم مؤمن و خدا



[ صفحه 548]



شناسان واقعی تا پایان روزگار در رفاه و آسایش و امنیت بسر خواهند برد. [5] .

این بود خلاصه ای از اخبار و روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در رابطه با قیام دینی و حركت اسلامی ایرانیان (یعنی: زمینه سازان دولت جهانی مهدی علیه السلام) كه ما با همه ی كمی بضاعت علمی در حد توان خویش، فشرده ای از آنها را در این مجموعه گردآوری نمودیم.

و البته آنچه را كه تا بدین جا آوردیم قطره ای از قطرات دریای بیكران علوم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است كه ما آن را از میان هزاران حدیث و روایت (پیرامون نهضت دینی ایرانیان و دولت زمینه سازان حكومت جهانی مهدی علیه السلام) بیرون كشیده و در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار دادیم و امیدواریم با این خدمت ناچیز، توانسته باشیم گامی هر چند كوچك بسوی كشف حقیقت برداشته باشیم.


[1] به بخش سوم بروايات مربوط به سيدحسني مراجعه فرمائيد.

[2] به بخش چهارم، در موضوع قيام خراساني قسمت روايات مراجعه فرمائيد.

[3] به بخش دوم، قسمت روايات مربوط به مشرق و پرچمهاي سياه: از نخستين حديث ببعد مراجعه فرمائيد.

[4] به بخش چهارم، در موضوع قيام خراساني حديث پنجم و ششم مراجعه فرمائيد.

[5] خواننده ي عزيز براي پي بردن به نتيجه ي بررسيهايي كه در اينجا بطور فشرده بيان گرديده است، لازم است تمام مطالب كتاب را از اول به آخر بخوانيد و بخواندن يك بخش و دو بخش قناعت نكنيد، چه آنكه نتايج حاصله، نتيجه ي بررسيهاي مجموع بخشهاي پنجگانه كتاب است و از اينرو طبيعي است كه با خواندن يك، يا دو بخش، نتيجه ي مطلوب بدست نخواهد آمد.